Гедоністична або рекреаційна функція листівки полягає у її призначенні приносити задоволення (естетичне, емоційне – від того, що листівка є самобутнім подарунком, призначеним конкретній людині), створювати ефект емоційного піднесення, сприяти духовному очищенню, прикрашати побут. Як об’єкт матеріальної культури, листівка асоціативно прив’язується до людини, яка її подарувала, до міста, в якому було куплено, наприклад, сувенірний комплект, конкретних подій в житті, які спонукали до придбання цього видання. Листівка стає знаковою річчю для власника, тому ці функції фона виконуватиму протягом всього часу існування. Листівка синтезує іконічні знаки і символи, як національні так світові. Вона завжди пов’язується із фактами життя людини і країни, світу в цілому, тому у культурологічному дискурсі науковці аналізують філокартистські видання з метою вивчення менталітету жителів тієї чи іншої країни, стильових тенденцій у культурі певної епохи, особливостей архітектурного ареалу та ін.
Комунікативна функція є однією із утилітарних функцій листівок, полягає у її призначенні бути засобом комунікації.
Історично-документальна функція листівок зумовлена їх онтологічною сутністю віддзеркалювати в епоху в усьому її різноманітті.
Культурологічна функція розкривається у можливості листівок актуалізувати пізнання тієї чи іншої епохи, її культури, так чи інакше представленої у листівці, світогляду та філософії. Пізнання – процес зацікавлення певним феноменом дійсності і його осмислення в контексті історії, культури і буття того, кому належить листівка. Тому пізнавальна або гносеологічна функція листівок є важливою під час розробки концепції видання. Пізнавальна потенційність листівки залежатиме від характеру зображення.
Естетична функція листвок пов’язана із можливістю впливати на формування естетичного смаку, вподобань, вміння розрізняти прекрасне і потворне, оцінювати явища мистецтва. Для дітей розробляються листівки із зображенням різних казкових героїв, що дозволяє маленькому реципієнтові візуалізовувати улюблених героїв у певному контексті, пригадаючи текст казки.
Ткаченко Ірина. Листівки: методика роботи редактора : проект посібника / Ткаченко Ірина Анатоліївна ; Режим доступу: http://tkachenkoiren.ucoz.com/news/listivki_metodika_roboti_redaktora/2011-03-14-6.